-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
zobacz nasz BIP-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka -
Powiązane strony
Menu
Menu
Menu
- Nadanie numeru PESEL
- Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
- Udostępnienie danych w trybie jednostkowym z rejestru dowodów osobistych
- Udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym
- Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
- Zaświadczenie z rejestru mieszkańców
- Zgłoszenie pobytu czasowego
- Zgłoszenie pobytu stałego
- Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
- Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
Dane kontaktowe
Urząd Gminy Borowie
ul. Aleksandra Sasimowskiego 2
08-412 Borowie
tel. +48 25 685 90 70
fax.: +48 25 685 90 72
email: gmina@borowie.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP: /928m9fdun6/skrytka
Ewidencja ludności
Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 r., poz. 510 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2021 r., poz. 1923 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 26 czerwca 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego.
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL.
- Dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie danych jednostkowych.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
- Do wglądu: dokument tożsamości.
Opłaty
- 31 zł - opłata za udostępnienie danych w trybie jednostkowym.
- 17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
Termin składania dokumentów:
- Bezterminowo – cały rok.
Termin załatwienia sprawy
- Do 30 dni.
Tryb odwoławczy
Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Osoba właściwa do załatwienia sprawy
-
mgr Sylwia Gąska
-
tel. 25 685 90 70, wew. 14
Inne informacje
- Przez dane jednostkowe rozumie się informacje dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem.
- Potrzeba uzyskania danych może wynikać z interesu prawnego lub faktycznego.
- W przypadku powoływania się na interes prawny, wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania danych osobowych innej osoby lub załączyć dokumenty potwierdzające ten interes. Przykładowe sytuacje wskazujące na posiadanie interesu prawnego to: przysługujące wierzytelności, postępowanie sądowe w sprawie: nabycia spadku, zniesienia współwłasności, o ochronę dóbr osobistych.
- W przypadku wskazania we wniosku interesu faktycznego, organ właściwy do udostępnienia danych występuje o uzyskanie zgody osoby, o której udostępnienie danych wystąpił wnioskodawca.
- Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
- Wniosek można złożyć bezpośrednio w urzędzie, przesłać pocztą lub przekazać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Dane osoby zmarłej niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia uzyskuje się bezpłatnie i po złożeniu wniosku o udostępnienie danych.
- Dane z rejestru PESEL udostępnia organ dowolnej gminy, jeżeli dotyczy danych jednostkowych dla podmiotów wymienionych w art. 46 ust. 1 i 2 pkt 1 i 3.
- Wniosek o udostępnienie danych z rejestru PESEL może zostać złożony wyłącznie do jednego organu dowolnej gminy.
Odnośniki
Informacje kontaktowe
Urząd Gminy Borowie |
gmina@borowie.pl | |
ul. Aleksandra Sasimowskiego 2 |
tel.: | +48 25 685 90 70 |
08-412 Borowie |
fax.: | +48 25 685 90 72 |
NIP: 8261386190 |
||
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP | /928m9fdun6/skrytka |
[obiekt mapy] Lokalizacja Urzędu Gminy Borowie