Menu
Menu
Menu
Dane kontaktowe
Urząd Gminy Borowie
ul. Aleksandra Sasimowskiego 2
08-412 Borowie
tel. +48 25 685 90 70
fax.: +48 25 685 90 72
email: gmina@borowie.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP: /928m9fdun6/skrytka
Odpis aktu stanu cywilnego
Odpis aktu stanu cywilnego
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2021 r., poz. 709 z późn. zm.)
- Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1923 z późn. zm.)
- Konwencja nr 16 Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego sporządzona w Wiedniu 8 września 1976 r. dotycząca wydawania wielojęzycznych odpisów aktów stanu cywilnego (Dz.U. z 2004 r. nr 166 poz. 1735)
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie odpisu aktu,
- Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej,
- Dokument tożsamości wnioskodawcy - do wglądu.
Opłaty
- 22 zł - opłata skarbowa za odpis skrócony,
- 33 zł - opłata skarbowa za odpis zupełny,
- 24 zł - opłata skarbowa za zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby, dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku, albo o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,
- 24 zł - opłata skarbowa za zaświadczenie o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego,
- 38 zł - opłata skarbowa za zaświadczenie o stanie cywilnym,
Termin składania dokumentów
- Bezterminowo – cały rok.
Termin załatwienia sprawy
- 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
- 10 dni roboczych dla odpisów z aktów sporządzonych w innych urzędach stanu cywilnego na terenie RP.
Tryb odwoławczy
- Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję
Osoba właściwa do załatwienia sprawy
- mgr Sylwia Gąska
- tel. 25 685 90 70, wew. 14
Inne informacje
- Więcej informacji znajdziesz tu: https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-odpis-aktu-stanu-cywilnego-urodzenia-malzenstwa-zgonu